Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2008

''Η φωτεινή πλευρά του φεγγαριού''


Έκανα μια βόλτα ρουτίνας στο διαδίκτυο επιλέγοντας κάποια αγαπημένα τραγούδια για συντροφιά.Έτσι επέλεξα και βρήκα και το Tiger In The Sun από το καινούριο δίσκο των Cult.Πρόκειται για το αγαπημένο μου κομμάτι τούτη την εποχή και παρατίθεται όπως το ανέβασε στο διαδίκτυο ένας χρήστης από την χώρα ονόματι Burma.Ομολογώ ότι αισθάνομαι σαν χαζοαμερικανάκι που δεν γνωρίζω αυτή τη χώρα, αλλά με κάνει να νιώθω καλύτερα το γεγονός που με διαφοροποεί από έναν Αμερικάνο...Η χώρα που μου έτυχε να κατοικώ τουλάχιστον δεν βομβαρδίζει...
Αν κάποιος δει το video clip που ''σήκωσε'' ο χρήστης θα διαπιστώσει ότι σε αυτή τη Χώρα καταστρατηγούνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.Μια πιο ενδελεχή ματιά στο διαδίκτυο το πιστοποιεί.
Ο δικός μου σκοπός δεν είναι να διατυμπανίσω τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίσει μια χώρα που πρίν απο λίγο δεν ήξερα καν.Θα ήταν πολύ υποκριτικό εκ μέρους μου.Προσπερνώ τα δικά μου συναισθήματα σε σχέση με το ίδιο το γεγονός που σε τελική ανάλυση δεν ενδιαφέρουν και κανένα.
Εκεί όμως που θέλω να σταθώ είναι στο ''παράθυρο'' που βρήκε αυτός ο άνθρωπος για να κάνει γνωστή την δύσκολη κατάσταση που αυτός βιώνει και που ποτέ ένα Ελληνικό τηλεοπτικό κανάλι δεν θα έδειχνε.Σε αυτό το απλό video clip βλεπουμε και την ευεργετική πλευρά που έχει η ταχύτατη μετάδοση της πληροφορίας στην εποχή που ζούμε.Η κακή είναι ότι ''χάνεται'' ανάμεσα σε πλήθος άλλων, αλλά δεν θα σταθώ εκεί.Κάποιες φορές αξίζει να βλέπουμε μόνο την ''φωτεινή πλευρά του φεγγαριού'' και να ''ξεχνάμε'' ότι πίσω της υπάρχει και το σκοτάδι.
Η δύναμη του διαδικτύου είναι τεράστια και η εξέλιξη του ταχύτατη με ιλλιγγιώδεις ρυθμούς.Παλαιότερα οι αλλαγές γίνονταν ,από όλους μας, δεκτές με σκεπτικισμό πρός τα νέα δεδομένα.Πλέον μας προσπερνούν, δίχως πολλές φορές να προλάβουμε να τις συνειδητοποιήσουμε.Θαρρώ όμως ότι κάποιες από αυτές δεν πρέπει να μας τρόμαζουν...
Μια τέτοια αλλαγή είναι και το διαδίκτυο που μπορεί πέρα από την ελέυθερη διακίνηση ιδεών (απτό παράδειγμα αυτό το post και εκατομμύρια άλλα), να μεταφέρει την προσωπική πραγματικότητα ενός ανθρώπου απέναντι σε ένα κοινωνικό πρόβλημα σε μια άλλη γωνιά του πλανήτη, με περιεκτικότητα και αξιοπρέπεια, χωρίς τον λαικισμό που ''απαιτεί'' η τηλεοπτική κάλυψη και αντί για τα λόγια να μιλάει η μουσική...Σχεδόν ποιητικό...

Υ.Σ.: Σε μια πρώτη προβολή σε πολλά σημεία η εικόνα είναι τόσο ισχυρή που γίνεται σχεδόν βουβή (τουλάχιστον για μένα).Οπότε κάντε άλλη μια προσπάθεια για να ακούσετε και το τραγούδι.
Αξίζει τον κόπο...

12 σχόλια:

Αθανασία Μαυροειδή είπε...

We hope for so much more
With your shock and awe
But the writing's on the wall
But we don't hide, we're not your kind
See your golden temple fall

Tiger burning in the sun
Baby I'm the only one
I'm not who they want me to be
Come and take this spell off of me.

Yeah the children's flesh for sale
and your tarot hooks
Reach deep with golden claws
The devil
yeah he's not our kind
And this devil in the war

Tiger burning in the sun
Baby I'm the only one
I'm not who they want me to be
Come and take this spell off of me.

And we drown
sometimes
we drown
break down
how long
how alone
how long
how alone
we can have it all
we can have it all
have it all
have it all

Tiger burning in the sun
Baby I'm the only one
I'm not who they want me to be
Come and take this spell off of me.
We can have it all
have it all

chmarni είπε...

Καταρχήν να ομολογήσω πως ούτε και εγώ γνώριζα για τη συγκεκριμένη χώρα, πριν από την ανάρτηση σου. Οπότε ούτε και εγώ δικαιούμαι να κάνω διάλεξη περί καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Burma.
Είναι γενική ομολογία, ότι ακόμη και στις ποιο πολιτισμικά προηγμένες χώρες του κόσμου, υπάρχει αν όχι καταπάτηση, σίγουρα παραβίαση των ατομικών και δημοκρατικών ελευθεριών. Πόσο μάλλον σε ασιατικές τριτοκοσμικές χώρες. Αλλά που ξέρεις μπορεί κάποια μέρα ο καλός θείος Sum, να πάει και από εκεί να βομβαρδίσει, προκειμένου να απαλλάξει αυτούς τους δύστυχους ανθρώπους, από το τυραννικό τους καθεστώς.
Δυστυχώς οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι άδικες και η ζωή δε χρωστάει κανενός. Και δυστυχώς ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών θα έπρεπε να ονομάζεται Οργανισμός Ηνωμένων Πολιτειών (Της Αμερικής βεβαίως – Βεβαίως).
Μόνη λύση στη παγκόσμια αδικία, θα μπορούσε να αποτελεί ένα μεγάλο κίνημα πολιτών από ποιο ανεπτυγμένες χώρες όπως για παράδειγμα οι ευρωπαϊκές. Αλλά βλέπεις το δυτικό μοντέλο ανάπτυξης έχει φροντίσει και για αυτό. Να μη παραβλέπουμε βέβαια τα όσα γίνονται στη Γαλλία με μετανάστες και φοιτητές τα τελευταία χρόνια, εκεί που ο Πρόεδρος ζει το μεγάλο του έρωτα.
Τώρα σχετικά με το Internet ως μέσω προβολής καταστάσεων που καταδεικνύουν κατάφορη παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η αίσθηση μου είναι ότι δε θα υπάρχουν και πολλοί σε αυτές τις χώρες οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτή τεχνολογία.
Sia καταπληκτική η ιδέα σου, να ανεβάσεις ως σχόλιο, τους στίχους του συγκεκριμένου τραγουδιού. Και με όλη την εκτίμηση που σας έχω να επαναλάβω με όλη μου τη δύναμη:

And we drown
sometimes
we drown
break down
how long
how alone
how long
how alone
we can have it all
we can have it all
have it all
have it all

Διατελώ υμέτερος - Koumparos

giati_baba? είπε...

Όταν έγραφα το post στρυφογύριζαν στο κεφάλι μου πολλά από αυτά που επισημαίνεις.Σίγουρα τέτοιες εικόνες δεν είναι μοναδικό ''προνόμιο'' της Burma...
Με συγκίνησε όμως τόσο πολύ ο τρόπος που βρήκε αυτός ο άνθρωπος για να μεταδώσει ένα μήνυμα από εκεί σε όλο τον κόσμο, κι έτσι δεν θέλησα να τα υπερθεματίσω.
Ο λόγος που με συγκίνησε;
Απλά πήρε την κατάσταση στα χέρια του και χρησιμοποιήσε το μοναδικό ''εργαλείο'' που του ήταν διαθέσιμο.Τις τελευταιες ημέρες υπήρξε και μια σχετική ''συζήτηση'' με τον blog-φίλο Νίκο για τους πιθανούς τρόπους που μπορει να δρά ένας σκεπτόμενος άνθρωπος.Κι αυτός ο τύπος που σήκωσε αυτό το video στο you tube, μας έδειξε έναν...

chmarni είπε...

Δε μπορείς να φανταστείς πόσο περίεργο αλλά και όμορφο μου φαίνεται το ότι αποκαλείς το Νίκο φίλο, έστω και Blog.
Όπως ξέρεις ο Νίκος δεν είναι απλά ο παιδικός μου φίλος αλλά κάτι πολύ παραπάνω. Είναι ένα κομμάτι της ζωής μου και του εαυτού μου. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι αυτός ο άνθρωπος είναι μία άλλη πλευρά του ίδιου μου του εαυτού.
Έτσι δε μπορώ παρά να συμφωνήσω τελικά για τη δύναμη του Internet. Πραγματικά εύχομαι να έρθει μία μέρα που θα μπορέσω να συστήσω τον ένα στον άλλο.

Nikola Taska είπε...

Έχεις δίκιο για τον τρόπο δράσης. Απλός κι αποτελεσματικός(;). Βέβαια στην Ελλάδα αυτό είναι ακόμη σε βρεφικό επίπεδο. Για ρίξε και μια ματιά στα πιο δημοφιλή ιστολόγια (σύμφωνα με το sync.gr). Δες τη θεματολογία αλλά κυρίως την αισθητική κάποιων απ'αυτά που βρίσκονται ψηλά στη λίστα. Παράλληλα με κάποια ενδιαφέροντα, υπάρχει κι η σαβούρα. Αυτά όσον αφορά την ιστολογο-δράση.

ΥΓ1: Τα γεγονότα στην Burma (ή Βιρμανία ελληνιστί) ήταν γνωστά. Εγώ τα ενημερώθηκα εδώ από ελληνικά ΜΜΕ. Αλλά και πάλι αυτό έχει να κάνει με το φίλτρο που συζητούσαμε. Εγώ από εδώ μπορώ να φιλτράρω πιο εύκολα. Εσείς εκεί λούζεστε καθημερινά τον αρχιερέα της αλήθειας Μάκη και τους λοιπούς τηλειδήμονες...

ΥΓ2: Αν επιτρέπεις, γιατί η αποχώρηση απ'το ιστολογείν;

giati_baba? είπε...

Η αποχώρηση είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων.Θέλω να διαθέσω όλο τον διαθέσιμο χρόνο μου σε κάτι που έχω αφήσει στη μέση και παραμελήσει εδώ κι αρκετό καιρό...Η ενασχόληση με το blog μου αλλά και με το internet γενικότερα με απομάκρυνε κατά πολύ από τον κόσμο μου, που έγινε πιο πεζός και καθημερινός (και με τα θέματα που καταπιάστηκα)με αποτέλεσμα να μην αισθάνομαι εγώ καλά με τον εαυτό μου.Ο Χρήστος μου είπε ότι του δίνω πολύ αξία του όλου θέματος, αλλά ρε γαμώτο έτσι έχω μάθει, με ότι καταπιάνομαι να είναι σημαντικό για μένα.Έτσι ιεράρχησα τα δεδομένα και αποφάνθηκα ότι αυτό που έχει μείνει στη μέση (το οποίο απαιτεί και πολύ δουλειά) είναι απείρως σημαντικότερο...

chmarni είπε...

Η αλήθεια είναι ότι ως Βιρμανία κάτι μου θυμίζει, αλλά για να είμαι ειλικρινής, όχι και πάρα πολλά.
Τώρα σχετικά με την αποχώρηση του giati baba από τη κοινότητα των Blogers. Εγώ θέλω να κάνω μία έκλυση να μη μας στερήσει από τον όμορφο τρόπο γραφής του και σίγουρα από τις άκρος ενδιαφέρουσες απόψεις του.
Φυσικά υπάρχουν άπειρα θέματα τα οποία βρίσκονται μέσα στη σφαίρα των ενδιαφερόντων του και με τα οποία μπορεί να καταπιαστεί, περιφρονώντας τους Κωστάκηδες και Γιωργάκηδες...

ΥΓ. Έτσι και αποχωρήσει ο giati baba από τον κόσμο των Blogers θα δημιουργήσω ένα Blog στο οποίο χρήστες θα είναι οι πολυάριθμοι αναγνώστες του. Αποκλειστικό θέμα του Blog θα είναι η μεγάλη επιστροφή.

chmarni είπε...

Άσχετο...
Κάτι που ήθελα να σου πω από καιρό. Το Blog σου έχει λάθος ώρα. Οπότε πριν το κλήσεις διόρθωσε τουλάχιστο την ώρα...

giati_baba? είπε...

Chmarni σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.Για χάρη λοιπόν των πολυάριθμων(;;;;!!!!) αναγνωστών μου (χα!!χα!!) λοιπόν θα κρατήσω ''ανοικτό'' το blog μου.
Η ενασχόληση μου όμως θα είναι περιορισμένη εως ελάχιστη...Οι προτεραιότητες ,πρός το παρόν, είναι άλλες...
Έτσι κι αλλιώς απολαμβάνω πολύ περισσότερο τις απεθείας συζητήσεις μαζί σου συντροφιά με ένα καφέ.
Όσο για τους υπόλοιπους πολυάριθμους...αναγνώστες μου,ποτέ δεν ήταν πρόθεση μου να τους ''αποκτήσω'', και είμαι σίγουρος ότι μπορούν να ''ζήσουν'' και χωρίς εμένα.
Σε κάθε περίπτωση θα παρακολουθώ τα γραπτά τα δικά σου και του Νίκου κί όλο και κάποια blog-κουβεντούλα θα κάνουμε στο μέλλον...

chmarni είπε...

Ενθουσιασμός έχει είδη κυριεύσει τους χιλιάδες αναγνώστες σου, αφού μετά την έκφραση της λαϊκής απαίτησης κατάφεραν να σε μεταπείσουν.
Σαφώς και είναι ποιο απολαυστικός ένας καφές (ειδικά μαζί μου), αλλά το γράψιμο προσωπικά μου βγάζει το αμπελοφυλοσοφικό μου το οποίο (γιατί να το κρύψουμε άλλωστε) και γουστάρω.
Και για να εξάψω λίγο τη Blog διάθεση σου θα σε χτυπήσω εκεί που πονάς.
Εχθές ο πρόεδρος του Λ.Α.Ο.Σ κκ Καρατζαφέρης αναφερόμενος στους Blogers έκανε λόγο για ανώνυμους αλήτες οι οποίοι γράφουν αθλιότητες κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία τους.
Επίσης η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει νόμο πλαίσιο (κάτι μου θυμίζει αυτό) για να ρυθμίσει τα θέματα με το Internet και τα Blogs. Έτσι και εγώ είμαι πολύ περήφανος που επιτέλους μετά από 34 χρόνια στον αγώνα κατά της εξουσίας και του συστήματος θα περάσω στη παρανομία έστω και ως Bloger (σε λίγο αυτή η λέξη θα είναι συνώνυμο του Τρομοκράτη...)

giati_baba? είπε...

Ήδη λοιπόν ξεκίνησε η χειραγώγηση του μοναδικού μέσου που είχε μείνει στην Ελλάδα για ελέυθερη έκφραση.Τι να πω...Νιώθω ήδη σαν ένας τρομοκρατημένος τρομοκράτης...Τέλος πάντων αποφάσισα να μην ξαναχοληθώ με την φαιδρότητα και τα επίλεκτα μέλη της στην Ελλάδα.Άλλωστε με την λογοκρισία που υπάρχει πλέον ΚΑΙ στο internet, ο ''εν λόγω κύριος'' και παιδί του λαού, θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να μας αποδείξει ότι είναι το μεγαλύτερο φασιστοειδές.Ήδη έχει αποκτήσει πολλούς ανταγωνιστές...

doctor είπε...

Ωραίο θέμα ... μπαμπά!

doc